«که کار کرد؟»
امروزه در حوزههای
مختلف کسبوکار نامها و برندهای گوناگونی شناخته شدهاند و از این بین تعداد بسیار
کمتری در یادها به خاطر مانده و مطمئناً یکی از عوامل چنین موفقیت و ثبات نامی در
ایندست شرکتها، شاخصهها و معیارهای نظاممندی است که نهایتاً موجب تشکیل فرهنگ سازمانی
میشود تا در آن ظرفیتهای بیشتری برای نمو استعدادهای گوناگون و البته درخور، مهیا
گردد؛ بدین صورت افراد فعال در این چارچوبهای بعضاً مشخص و عمدتاً نامشخص فرهنگی به
صورتی با شغل خود زندگی میکنند که گویی دیگر هیچ جای نگرانی و شکایتی از ساختار حاکم
بر شغلشان ندارند مگر دغدغه رشد و بهبود آن، زیرا آنچه در این بستر انجام میپذیرد
حاصل فعالیتها و خواستههای هرکدام از همکاران بوده و نتیجتاً هرگاه فردی به چنین
محیطی وارد شود چیزی جز فرصت برای بروز توانمدیها و بهرهمندی و حسن استفاده از آن
نمییابد و این حاصل فرهنگ کاری شکل گرفته در هر سازمانی است.
و اینک جملۀ معروف
"که کار کرد، آنکه کار را تمام کرد" با خود نکته ظریفی را میتواند بهمراه
داشته باشد و شرط به اتمام رساندن کار در این جمله "از آن خود نمودن کار"
میباشد، در اینصورت هر شخصی برای ایجاد نامی معتبر و متمایز از دیگران با تمام قوا
و بالاترین توان سعی بر پیش بردن هرکاری تا حصول چشمانداز سازمانی برای تخصص و جایگاه
خود در سازمان اقدام و عمل به نحوی تمام و کمال نشان خواهد داد.
کلمات کلیدی: " بی سان - قلمکار - قلمکاری - کارآفرینی - استارت آپ - صنایع دستی - ghalamkar - Be Sun - ghalamkari"